2oo9 resumé

Nåja, det va ca 3 dagar sedan det nya året började men jag har ju inte gjort ngn resumé av "förra" året.
2oo9 va ett bra år. 2o1o kommer att bli ännu bättre. Motivationen ligger på topp och det är bara att köra, i år kommer jag att; börja övningsköra(HJÄLP), resa till olika platser runt om i sverige(okej läs sthlm, malmö, gbg mm), resa utomlands i 3 veckor, börja 2;an, fylla 17, och bara ha underbart kul! :))

Här kommer en liiiten resumé i bilder, och man får nöja sig med några kassa bilder då ja faktiskt inte har ¨många i och med att min dator krashade.....


Januari;
I början av året gick jga och julia fram och tillbaka till råslätt otroligt många gånger tack vare vår underbara "StrawberryCola". Denna va underbar. Tyvärr tog de bort smaken, why man, whyyyy?

I januari var det även mycket "pyssel" med min dator då jag fick den i julklapp så man skulle föra över alla saker från den gamla till en extern hårddisk, från den externa hårddisken till den nya datorn och rensa allt och lägga i mappar. Ja, det va ganska jobbigt. HAHA


Februari;
I februari hade jag och min sara en "modelldag" haha. Bilder togs som jag va väldigt stolt över, nu kan jag ju dock säga att ja e mindre stolt och att bilderna faktiskt är hemska.. i alla fall på mig. Tänk att jag ens lägger ut en. Sedan va det bara att fortsätta räkna dagarna till den absolut bästa upplevelsen jag haft i hela mitt liv, som ja också fick i julklapp. Jo självklart pratar jag om drömmarnas konsert med John Legend. Det var otroligt mäktigt och jag ska definitivt åka på fler konserter med honom!


Mars;
Satt för det mesta och drömde mig tillbaka till konserten och kunde inte sluta kolla på alla klipp.
Men den 15 mars hände nämnligen något mer oförglömligt!
9;2 åkte till sälen! (9;2 är en "förkortning av 9or arbetslag 2) , där hade vi så otroligt underbart kul både i backarna och i stugorna. Jag som bara åkt fåtal gånger innan visade underbara egenskaper då jag körde rakt in i ett träd(hade ite ont i huvudet efter kan man säga), flög ca 5 meter efter att ja klarat en puckelpist, och stolt som ja va såg ja inte att ja va på väg rakt upp i en snödriva.. Ja, "olyckorna" är många haha! Och juste, första dagen lyckades ja även bryta av min stav, högst upp i backen och ska ta mig ner med EN stav och den andra i tvådelar i handen. Gick väl sådär bra..


April;
Här har ja inte så mycket minne ifrån, kanske tack vare att alla bilder är borta.
Men jag och sara va i alla fall ute och fotade härliga vår bilder. Det är nogde enda ja kommer ihåg...?


Maj;
I maj var ja nere i skåne många gånger, bla. för att se min kusin konfirmeras.

Har inga bilder från maj heller, men ja vet att jag och julia tillbringade en dag i Stadsparken, och väl där så lekte vi kanske lite och en unge blev skitsur för att vi inte gav honom en slags gunga som vi hade. Han stog brevid och "harklade" sig för att visa att hallå jag vill ha den där nuuuu! men det slutade med att julia humnhumn;ade tillbaka...


Juni;
Åkte ner till skåne återigen för att vara med på Kwestans läkarexamen. Trevligt att träffa så många människor, fick även träffa min brors andra syskon. Det va trevligt.
Vi hade även en picknick där man skulle klä ut sig och så. Underbart kul och vi (jag julia hampe och öh hade färgtema.. notera att jag och julia hade rosa spray i håret.) Hade även en avslutningsmiddag på pallas atena med skolan.  12 juni slutade jag även på Stadsgården efter 3 fantastiskt bra år och en underbar klass. Tårarna forsade en aning. Men, inga tårar varade länge för vid 1 samma dag satte vi oss i bilen och började vår färd mot kroatien. och det var i kroatien jag befann mig resten av juni!


Juli;
Kommer hem från 3 underbara veckor i kroatien och har fullt upp hemma.
Några dagar efter att ja kom hem åkte jag, sara, tommie och elias till liseberg och hade sjukt roligt.
Sedan va vi på vättern och solade och badade, va på stan och träffade kompisar och detta va första sommaren då ja faktiskt gick i klackskor. haha..
Jag och julia tog vårat första dopp (om man inte räknar med att jag badade som en dåre i kroatien..)
I slutet av juli fick vi även en ny familjemedlem, nämnligen lilla messi.
(notera att bilden är tagen ngn gång i sept, för jag va ju inte brunhårig än.;) )



Augusti;
Här började jag gymnasiet. Kitas närmare bestämt.
Julia började också där och vi har sjukt kul.
Jag Sara och Julia startade även vår gamla blogg, threefaces och tog massa bilder till detta. (dock inte den nedan, där visar vi bara vår sjuka humor..)


September;
Här åkte vi till visingsö tilsammans med skolan och man började komma in och lära känna varandra.
Jag fyllde 16 den 13 sept och det firade vi dagen innan med musik, god mat, goda för drinkar (utan alkohol förstås) som mamma gjorde och mycket mer. Den 13 blev jag brunett! Alltså detta var den första gången jag någonsin gjort något med mitt hår, alltså slingor färg mm har inte kommit i närheten.



Oktober;
Nu kom höstvädret. Kallt och regnigt. Var även på en mässa med skolan, och hjälpte till. Visst vill man att folk ska komma och börja på skolan!:)
Jag hade även börjat vänja mig vid min nya hårfärg. I slutet av okt åket jag er till min bror i malmö och spenderade en helg där. Åt fondue, som ja dör på så fort ja tänker på det.. himmmmmmelskt gott, hade mysiga hemmakvällar och självklart spenderade jag massssor av pengar på shopping. t.ex min underbara grå halsduk på selected för 400 kr. Can't stop loving it..



November;
Julklapps stressen börjar hos mig och jag planerar vad jag ska ge och till vem.
här va det även dags för julmarknad med mina vänner. Jag hjälpte även till på 2 öppet hus med skolan och en lördag åkte jag och tog svinis sprutan. Det resulterade med en arm som gjorde så sjukt ont.
Jag åkte även till en optiker och fick reda på att ja behöver glasögon, så det fick jag också i november.


December;
Ja det va ju inte så längesen ;)
Här stressade jag mest runt efter julklappar. Första snön kom och självklart gick vi tjejer ut och lekte runt. hahaha Sedan kom hela tjocka släkten och vi firade jul. Sedan kom nyår och vi åkte till taberg och firade..



+ massa massa massa massa massa massa mer :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0