Svar på kommentar.

ESSEM, Selena om Plugget?:
Hej Sötnosen!!
har bara lite frågor om Barcelona skulle verkligen vara snällt om du svarade på dessa!
1. Finns det bra shoppingställen i Barca? & isåfall vart hittar man dom?
2. Hur mycket kostade resan?
3. Hur lång tid tog resan & hur reste ni?
4. Vad använder du dig av för kamera?

kan du lägga ut fler bilder & berätta lite mer om resan? :D

tacksam för svar !! :D


Självklart kan jag svara på dessa frågor så gott jag kan! :)

1: I barca finns det hur många affärer som hellst. När vi åkte in till staden för att shoppa så höll vi oss vid Las Ramblas (en viktig gata i Barcelona). På gatan finns det inte många affärer men bara någon smågata ifrån ligger det massor. Jag handlade mest från Bershka, Zara, Pull & Bear, Stradivarius, Mango mm. Vilket ligger på lite smågator runtom las ramblas. Det är inte dyrt heller, jeansen t.ex kostade runt 300-400 kronor.

2: Jag betalade 500 kronor för hela resan. Sedan kom det självklart till andra avgifter så som mat på kvällarna (de kvällar man inte åt hos familjen jag tillfälligt bodde hos), shopping, godis och mycket mer.  Jag hade med mig fickpengar på 2500 (250euro) kronor som pappa så snällt gav mig. Då jag till och med fick ca 300 kronor över.
I och med att vi åkte med skolan behövde vi inte lägga ut mycket pengar på själva resan då skolan betalade nästan allting!

3: I och med att vi åkte med skolan så försökte vi ju att åka lite billigare. Vi tog först ett tåg till Göteborg, senare en buss till rygge flygplats i norge. Väl där flög vi med Ryan Air till girona flygplats i barcelona för att därefter åka i bokad buss till skolan Esparreguera där värdfamiljerna hämtade upp oss. Vägen hem gick mycket snabbare och enklare, åkte förhyrd buss ut till den stora flygplatsen i barcelona och tog ett flyg till köpenhamn och i köpenhamn hoppade vi på x2000 mot jönköping. Självklart var det väntetider mellan allt & resan dit gick på 16 timmar(!!!!!!!!!!!!) & resan hem tog 9 timmar. Ingen av resorna bestod av sömn från min sida, bara lite på planet hem!

4: Min kamera heter Casio exilim ex-s12, men har lite tillbehör som inte finns i ursprungsutgåvan. Om du ska köpa en kamera eller någonting så rekomenderar jag dig att INTE köpa denna, då kvalitén på bilderna inte är bra. De fungerar och är bättre än inget, men jag är säker på att man kan hitta en mycket bättre kamera för samma pris!! Exakt likadan som denna fast min har lite med märken på sig bara för att visa att den har mer funktioner + att min är röd.
På tal om kamera ska ja snart köpa en ny till mig själv samt en undervattenskamera ska innförskaffas !!

Inlägget om hela resan + massa bilder får jag skjuta upp tills imorgon, ska ut med hundarna nu & njuta av sista kvällen av helgen framför en bra film. Hoppas att du fick bra svar på frågorna & säg till om du vill veta något mer ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0